Jak si hýčkat svoje plíce

Jak si hýčkat svoje plíce

Nejdřív malé opáčko :

Podle tradiční čínské medicíny patří plíce do elementu/prvku KOV.

Do tohoto elementu patří plíce, průdušky, tlusté střevo, pokožka a nos. Můžeme je pozitivně ovlivňovat pomocí vědomého mačkání příslušných plošek.
• Emoce: smutek • Roční období: podzim •
• Co škodí: sucho • Etapa života: zrání, sklizeň •
• Barva: bílá • Chuť: pálivá • Tón: D

Pokud chceme podpořit orgány elementu Kov, pak je dobré se více obklopovat bílou barvou, zařadit do svého jídelníčku například chilli a pracovat s tónem D.

Plíce jsou dva velké orgány kuželovitého tvaru s houbovitou strukturou. Tvoří je plicní sklípky. Kondice plic velmi záleží na stavu slinivky a srdce.

Dysfunkce
Nejčastější dysfunkce plic se vyskytují jako dýchací problémy, jejichž příčina je v látkové výměně (dysfunkce slinivky a jater). Dysfunkce je spojená zejména s psychikou. Dále se mohou projevovat jako mělké dýchání způsobené stresem a působící křeče v bránici.

Lokalizace
Reflexní plošky plic najdeme symetricky na obou končetinách v prostoru nártních kůstek z nártní strany (možno mačkat klešťovitě i na chodidlech) a záprstních kůstek na dlani i hřbetu ruky.

Doporučení
Při zánětech pouze hladíme. Masírujeme společně s orgány látkové výměny (játra, slinivka, slezina, ledviny, C bod, Br). Je velmi vhodné se naučit hluboké dýchání bránicí do břicha.

Doporučené byliny a minerály
Pro normální funkci plic se doporučuje užívat například řebříček obecný (Achillea millefolium), šalvěj lékařskou (Salvia officinalis Linné) diviznu velkokvětou (Verbascum densiflorum), dále éterické oleje s jehličím smrku a jedle.

Doporučené potraviny
Vaše plíce velmi ocení, když budete pít hodně čisté vody a konzumovat hroznové víno, zázvor, česnek, cibuli, chilli papričky, jablka, mrkev, kurkumu a dýni.

Více informací a souvislosti se dozvíte z mých ebooků nebo mojí tištěné knihy Vědomé zdraví:

https://www.eminent.cz/kniha/628_vedome-zdravi

Psychosomatika
Psychické příčiny problémů s plícemi bývají nejčastěji spojeny s narušenou komunikací, neschopností s někým dýchat společný vzduch.

Kvantový přístup
Nastavme si záměr, například mám zdravé plíce, skvěle se mi dýchá, normální funkce, bez bolesti…

Doporučená pohybová aktivita
Pro podporu normální funkce plic je dobré věnovat několik minut cvičení orgánové sestavy zaměřené na dráhu plic. Postavte se vzpřímeně na šířku ramen nebo se posaďte na paty. Obě ruce propojte za zády tak, že uděláte z palce a ukazováku kroužky, které následně spojíte. Potom zapažte ruce, kam až to půjde. Ideálně vydržte na 3 nádechy a 3 výdechy a poté ještě zkuste posunout maximum. Poté ruce uvolněte a pomalu vraťte zpět k tělu.

 

Přeji vám krásný říjen a taky zdravé plíce.

Mirek

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *